Examenele, stres pentru copii si parinti

1 Faceti o lista: O lista simpla de lucruri usor de gestionat in fiecare zi  este extrem de eficienta pentru a reduce stresul si ii poate ajuta pe adolescenti sa se simta ca au obtinut ceva si au controlul vietii si al muncii.

2 Asigurati-va ca primesc un somn de calitate: incurajati adolescentul sa nu aiba telefonul mobil in dormitor si sa bea cafea.

3 Incurajati activitatile de reducere a stresului: Asigurati-va ca adolescentul are pauze si merge afara zilnic pentru o plimbare sau alta forma de exercitiu. Sportul o sa ii ajute foarte mult sa se destreseze si, de asemenea, o sa le ofere o cantitate foarte mare de energie.

4. Eliberati-va de ingrijorarea adusa de perioada examenelor: numindu-le „teste” mai degraba decat „examene” va poate ajuta. Vorbeste cu adolescentul tau! Prioritar pentru tot, este comunicarea. Cu cat mai multi adolescenti pot vorbi despre grijile lor, cu atat mai multi parinti pot sa il ajute sa lucreze cu ei pentru a reduce stresul. Vorbind de multe ori alunga o mare cantitate de ingrijorare, daca este facut calm si suportiv.

5. Asculta-i: Asculta-i atunci cand vin sa vorbeasca despre ceva, indiferent daca are sau nu legatura cu examenul, o sa ii ajute sa se destreseze si sa isi limpezeasca putin mintea.

 

Leave a Reply