Alimente japoneze care te pot ajuta sa traiesti mai mult

Este cunoscut in intreaga lume ca japonezii traiesc vieti lungi si sanatoase, cel putin partial datorita dietei sanatoase. Celebritati precum Victoria Beckham si Madonna sunt adepte ale dietei japoneze pentru a-si mentine dimensiunile perfecte si sanatatea stralucitoare. Iata care sunt alimentele pe care ar trebui sa le incluzi in dieta ta:

Pestele
Pestele este, desigur, o sursa fantastica de acizi grasi omega-3. Aceste grasimi nu sunt doar esentiale pentru sanatatea inimii, ci si pentru creier si ochi. Sunt, de asemenea, asociate cu controlul inflamatiei. Deoarece inflamatia ridicata este o caracteristica a celor mai multe boli cronice – de la artrita la boli de inima la Alzheimer – mentinerea ei sub control poate fi un factor cheie in mentinerea sanatatii bune la o varsta inaintata. Ca un bonus, pestele este bogat in seleniu, care este vital pentru apararea noastra antioxidanta si sistemul imunitar si vitaminele B care ajuta la mentinerea chimiei creierului in echilibru.

Soia fermentata – miso, pasta umami
Unul dintre „secretele” sanatatii femeilor japoneze este considerat a fi consumul lor de alimente din soia, datorita izoflavonelor pe care le contin. Izoflavonele actioneaza ca fitoestrogeni – substante vegetale care au un efect estrogen slab in organism – deci pot fi utile in special femeilor dupa menopauza, cand nivelurile naturale de estrogen scad. Consumul de izoflavone de soia a fost asociat cu un risc mai mic de cancer mamar si cancer endometrial (uter) la femei dupa menopauza, precum si o densitate mai buna a mineralelor osoase si un risc redus de osteoporoza si fractura. Au fost chiar legate de beneficiile pentru sanatatea cardiovasculara, inclusiv reducerea riscului de accident vascular cerebral si atac de cord. Toate motivele pentru care ne-ar putea ajuta sa traim mai mult!

Alge marine
Algele marine sunt o adevarata super-hrana. Sunt bogate in minerale, inclusiv iod, zinc, magneziu, calciu, potasiu si zeci de alte minerale de care avem nevoie pentru sistemul imunitar, apararea antioxidanta si sanatatea inimii. Multi dintre noi nu primesc suficient din aceste minerale in dieta noastra normala, chiar daca mancam o multime de legume, deoarece solul in care cresc poate fi epuizat. Acest lucru nu se aplica legumelor care cresc in mare, desigur.

Legume fermentate
Legumele murate fermentate traditional sunt o mare sursa de probiotice naturale (bacterii benefice). Astfel, ele pot favoriza sanatatea digestiva, ajutandu-ne sa digeram si sa absorbim nutrientii din alimentele pe care le consumam, ceea ce este benefic pentru toate domeniile sanatatii noastre. Si cand aproximativ 75% din sistemul imunitar se afla in intestinul nostru, imbunatatirea florei intestinale poate ajuta in mod special sistemul imunitar – nu numai ca ajuta la lupta impotriva infectiilor, dar ajuta si la prevenirea conditiilor asociate cu supra-activitatea sistemului imunitar, cum ar fi bolile autoimune.

 

Leave a Reply