Am invatat in ultimele luni

Daca tot am vorbit de consultanta acum ceva vreme, ma gandesc ca e bine sa pun pe hartie si cateva dintre regulile pe care le consider utile cand lucrezi cu oameni. Cu oamenii tai, adica.

1. Nu considera ca toti oamenii tai vin la birou pentru bani. S-ar putea sa ai surpriza sa iti pierzi membri importanti ai echipei pentru ca ai impresia ca o sa accepte orice compromis in schimbul salariului lunar.

2. Daca faci reguli impreuna cu echipa ta, respecta-le. In alt caz, oamenii tai o sa fie pusi in fata unui paradox: pentru cine sunt regulile? Cum se pot fofila si ei?

3. Accepta multe de la echipa ta, dar e bine sa stii sa zici si NU. Zicala aia cu degetul si mana intreaga e foarte aplicabila.

4. E bine sa stii multe, dar e la fel de bine sa intelegi ca unii se pot pricepe la anumite lucruri mai bine ca tine.

5. Trateaza toata lumea la fel. Adica bine. Nimeni nu trebuie sa iti suporte crizele de isterie, fricile sau accesele de furie.

E greu de crezut cat de multi lideri de echipa au aterizat in postul ala prin forta imprejurarilor, puterea rudelor sau alte catastrofe ale inaintasilor in ale sefiei.

Cred ca nimic nu e mai rau in business decat un sef prost.