Cum prevenim dementa – partea I

Dementa este acum denumita ca fiind cel mai mare criminal ale secolul 21. Daca cineva din Marea Britanie dezvolta dementa la fiecare trei minute, riscul de a fi tu – sau cineva cunoscut – este, din pacate, unul foarte real. Insa, in timp ce Societatea Alzheimer lanseaza cea mai mare campanie care a cerut publicului sa se uneasca impotriva Dementiei, noi o sa vorbim astazi despre lucruri pe care le puteti face pentru a va reduce riscul de aparitie a dementei.

Nu esti niciodata prea tanar pentru a-ti dezvolta obiceiuri bune, iar perioada frageda de viata este un moment excelent pentru a incepe sa faci alegeri sanatoase daca nu o faci deja. Multe persoane folosesc schimbarile din viata lor – copiii care se muta, o problema de sanatate, divort sau incepere menopauzeo – ca motor de plecare pentru a incepe sa traiasca mai sanatos. Veti gasi mai usor sa adoptati un stil de viata mai sanatos daca il puteti integra in rutina dvs. zilnica normala. Cereti ajutorul prietenilor si familiei pentru a va sprijini – sau mai bine, inca, faceti-i sa vi se alature.

Pe baza ultimelor cercetari, iata sfaturile noastre de top pentru a reduce riscul de dementa. Riscul dvs. va fi cel mai mic daca puteti adopta mai multe dintre acestea si nu doar unul sau doua.

1. Ramai activ – cel putin 30 de minute, de cinci ori pe saptamana. Va trebui sa fii suficient de activ pentru a-ti creste ritmul cardiac si a iesi putin din respiratie. Ai putea sa alergi, sa mergi cu bicicleta, sa inoti sau sa te inscrii la un exercitiu sau un grup de dans. Exercitiul fizic regulat la adulti de varsta mijlocie sau mai mari reduce riscul de a dezvolta dementa. De asemenea, este bine pentru inima ta si bunastarea mentala.

Leave a Reply