Cum sa reduci riscul de dementa – Partea a III-a

5. Preia controlul asupra sanatatii dvs. – Daca sunteti invitat la un control regulat de sanatate de la mijlocul vietii la medicul, asigurati-va ca mergeti. Este ca un „MOT” pentru corpul dvs. si va include o verificare a tensiunii arteriale, a greutatii si poate a nivelului de colesterol. Acestea sunt legate de dementa si de afectiuni care sunt factori de risc puternici pentru dementa (boli de inima, accident vascular cerebral si diabet). Daca traiesti deja cu una dintre aceste afectiuni pe termen lung, urmati sfaturi profesionale despre medicamente si stilul de viata. Daca simtiti ca puteti deveni deprimat, solicitati tratament timpuriu.

6. Pastrati o greutate sanatoasa – acest lucru va va reduce riscul de diabet de tip 2, accident vascular cerebral si boli de inima – si, prin urmare, probabil de dementa. Un loc bun pentru a incepe este sa urmati sfaturile privind exercitiile fizice si dieta. Pastrati un jurnal al aportului alimentar si al exercitiilor fizice pentru fiecare zi si nu uitati ca alcoolul contine calorii ascunse. Site-ul NHS Live Well are multe sfaturi practice. Sau te-ai putea alatura unui grup local de slabit. Daca ati incercat sa faceti schimbari fara succes, medicul dumneavoastra de familie poate oferi si sfaturi.

7. Da-ti creierului un antrenament zilnic – Acesta poate fi citit, facand puzzle-uri, cautari de cuvinte sau cuvinte incrucisate, jucand carti sau invatand ceva nou – poate o alta limba. Daca va puteti mentine activul, este posibil sa va reduceti riscul de dementa. Exista un pic mai putine dovezi, dar pastrarea unui angajament social si a avea o retea sociala buna poate reduce riscul de dementa. Vizitati oameni sau cereti-le sa va viziteze, sa va alaturati unui club sau sa va oferiti voluntari.

Leave a Reply