Iata cinci adevaruri despre grasime care te pot ajuta – Partea II

1) Grasimea este vitala pentru viata

Exista trei grasimi: saturate; monoinsaturate si polinesaturate. Am muri fara aceste grasimi si trebuie sa le consumam in dieta noastra. Grasimea furnizeaza cele doua grasimi esentiale (omega-3 si omega-6) si cele patru vitamine solubile in grasimi A, D, E si K. De la vedere la imunitate, de la oase la sange – fiecare celula a corpului nostru depinde de grasimea pentru sanatate si supravietuire.

2) Fiecare aliment care contine grasime contine toate cele trei grasimi …

… nu exista exceptii. Carne, peste, oua, produse lactate, avocado, uleiuri, nuci si seminte – toate aceste alimente contin toate cele trei grasimi – saturate, monosaturate si polinesaturate. Singurul lucru care variaza este proportia fiecarei grasimi. Prin urmare, este imposibil sa eviti o grasime si sa consumi alta. Numai asta face prostii din ideea ca grasimea saturata este rea si grasimea nesaturata este buna – de ce ar fi intotdeauna gasite impreuna, in aceleasi alimente, fara exceptie?

3) Grasimea nu ne-a ingrasat

Am consumat 51,7 g de persoana pe zi grasimi saturate in 1975 si 28,1 g in 1999. A scazut aportul de grasimi, unt, carne, lapte integral si oua. In mod dramatic, in unele cazuri – mancam jumatate din numarul de oua pe care le obisnuiam si o cincime din unt si lapte integral. In acest timp, obezitatea a crescut de la 2,7% pentru barbati si femei in 1972 la 22,6% pentru barbati si 25,8% pentru femei in 1999 – aproape o crestere de zece ori a obezitatii, deoarece aportul de grasimi saturate a fost injumatatit.

Leave a Reply