Metode de a reduce riscul de dementa – Partea a II-a

2. Nu fumati – daca deja fumati, incercati sa va opriti. Prin fumat aveti un risc mai mare de a dezvolta dementa si de a va rani plamanii, inima si circulatia. Daca doriti sa renuntati la fumat, discutati cu medicul dumneavoastra medical si va pot trimite la un serviciu NHS Stop Smoking.

3. Mananca o dieta echilibrata sanatoasa – O dieta sanatoasa are o proportie ridicata de peste gras, fructe, legume, cereale nerefinate si ulei de masline si un nivel scazut de carne rosie si zahar. O astfel de dieta va va ajuta sa reduceti riscul de dementa si boli de inima, accident vascular cerebral si diabet de tip 2. Incercati sa reduceti grasimile saturate (de exemplu prajituri, biscuiti, majoritatea branzeturilor) si limitati gustarile zaharoase. Atentie si la aportul de sare, deoarece sarea creste tensiunea arteriala si riscul de accident vascular cerebral. Cititi etichetele alimentare pentru a vedea ce se afla in ele si pentru a cauta optiuni mai sanatoase.

4. Pastrati alcoolul in limitele recomandate – si amintiti-va ca aceste limite s-au schimbat in 2016. Acum sunt maximum 14 unitati in fiecare saptamana pentru barbati si femei, repartizate pe 3 sau mai multe zile. Este la fel ca patru sau cinci pahare mari de vin, sau sapte picaturi de bere sau lager cu un continut mai mic de alcool.

Leave a Reply